spiace dieta

Mamičky na materskej ‘dovolenke’ to často majú veľmi náročné. Nejedna mamička potvrdí, že starostlivosť o malé dieťa je náročnejšia ako zamestnanie. Dieťa vyžaduje cez deň a často aj v noci neustálu pozornosť. Problémové uspanie dieťaťa skôr či neskôr čaká každú mamičku. Najmä ak má dieťa teploty či mu rastú zúbky, vtedy je uspanie naozaj výzva. Ale veľa detí nemusí trápiť nič a aj tak nie a nie ich uložiť k spánku. Deti majú rady stereotyp a keď ich naučíte na opakujúci sa rituál, postupne už budú vedieť, že nadišiel čas spánku a budú zaspávať omnoho ľahšie. Skúste nasledovné tipy a veríme, že vám dieťa po pár dňoch bude zaspávať lepšie. Chce to len trpezlivosť, ale tú mamičky majú.

Pozorovanie známok únavy – Zistite ako sa prejavuje vaše dieťa, keď je unavené a chce spať. Prešvihnutie pár minút, keď je dieťa vhodné na spanie môže znamenať niekoľkohodinové uspávanie. Pozorujte či sa vaše dieťa o určitej hodine ukľudní, stratí záujem o hračky, pretiera si oči, je nesvoje a iné zmeny v správaní dieťaťa. Keď ho uložíte v tej pravej chvíli, za pár minút dieťa zaspí a vy máte večer pre seba. Oplatí sa teda viac pozorovať dieťa ešte pred spaním.

Večerný rituál – Vymyslite pre dieťa rituál pred spaním. Je to veľmi dôležité najmä pri maličkých dojčatách a batoľatách. Dajte dieťaťu teplý kúpeľ, jemne ho pomasírujte, prečítajte mu knižku, spievajte uspávanky, hladkajte ho. Je len na vás ako naplníte tento rituál a dieťa si naň po čase zvykne a bude vedieť, že sa blíži čas spánku. Ak je dieťa nekľudné, púšťajte mu najmä pesničky, ktoré ste počúvali už počas tehotenstva.

Masáž – Jemná masáž dieťaťa 15 minút pred uložením do postieľky môže pomôcť kľudnému spánku. Vyplýva to z výskumu univerzity v Miami, kde masírovali dojčatá pred spaním a tie po mesiaci zaspávali omnoho ľahšie. Táto technika pomáha najmä batoľatám a dojčatám. Dieťa masírujte veľmi jemne končekmi prstov a zamerajte sa na celé telo.

Nepite kávu – Ak kojíte, isto viete, že prijatý kofeín z kávy, koly či zeleného čaju by sa mohol dostať cez mlieko vášmu dieťaťu, ktoré by potom mohlo byť aktívnejšie a nekľudnejšie. Ak pijete kávu, skúste ju na pár dní vysadiť. Avšak neodporúčame piť kávu ani iné kofeínové nápoje počas kojenia.

Spanie s dieťaťom – aj keď to nie je najideálnejšie, výskumy preukázali, že mamy spiace v jednej posteli s dieťaťom sa vyspia oveľa lepšie vďaka lepšiemu spánku dieťaťa. Pre kojace matky je oveľa jednoduchšie v noci nakŕmiť dieťa, nemusia ho vyťahovať z postieľky a dávať naspäť. Tiež spánok dieťaťa je lepší a pri budení sa cíti bezpečnejšie ak má vedľa seba mamu. Pred spaním v jednej posteli by nemal žiaden z rodičov piť alkohol a užívať lieky na spanie ani fajčiť. Takisto by ste nemali spať s dieťaťom ak ste veľmi unavení. Americká asociácia pediatrov však neodporúča spoločné spanie v jednej posteli s dieťaťom. Je tu aj pár rizík ako zaľahnutie dieťaťa, či zakrytie perinou. Tiež by ste nemali spať s viacerými deťmi v jednej posteli.

Najnovšie články

Čo vám pomôže uľahčiť ...

Naše telo je veľmi citlivý orgán, zložený z ...

Čo vám pomôže uľahčiť ...

Naše telo je veľmi citlivý orgán, zložený z ...

Vybavte sa kabelkou na ...

Každá žena vie, že kabeliek nie je nikdy dosť. Už ...

Čo pomôže alergikom v ...

Špecifickejšie podmienky v domácnosti musia ...

Povinná výbava izby ...

Stáva sa pomerne často, že si rodičia ...

Čo pomôže na trému pred ...

Z času na čas vystúpi pred väčším či menším ...

Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...