Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016
Ako byť šťastný -- "Mnohí ľudia si kladú otázku ako byť šťastný, pritom žijú v slobodnej krajine s prístupom ..." -- 21. apríl 2017
Ako efektívne skladovať -- "Ak podnikáte, bude pre vás nevyhnutnosťou zariadiť si vlastné skladové priestory. Ak ..." -- 11. október 2016
Ako financovať vaše nové auto? -- "Mnohí vodiči hľadajú tú najlepšiu možnosť financovanie pri kúpe ich vozidla. Málokto má ..." -- 28. január 2017
Ako na efektívne chudnutie -- "Dnes už na chudnutie existujú azda milióny ‘zázračných’ preparátov, ktoré sľubujú ..." -- 24. júl 2013
Ako neprekombinovať lieky s podobným účinkom -- " Slovenská lekárnická komora pripravuje aplikáciu zameranú na identifikáciu nežiaducich ..." -- 16. marec 2017
Ako odnaučiť dieťa od plienok -- "Jedna z prvých vecí, na ktoré ľudia myslia pri narodení dieťaťa sú výdavky za plienky. ..." -- 18. jún 2015
zníženie stresu

Mnoho ľudí je dnes vystavených častému stresu, či už sú to študenti pred skúškami, zamestnanci alebo podnikatelia. Stres je dnes súčasť nášho života a často sa mu nevyhneme. Denne sme zavalení požiadavkami, informáciami, ktoré nestačíme spracovať, je na nás vyvíjaný tlak zo všetkých strán a to je priestor pre stres. Stres je len odpoveď tela na ochranu pred dennými požiadavkami. Vyhnúť sa stresu nie je dnes ľahké, ak však poznáme vhodné potraviny a metódy, môžeme stres znížiť na minimum.

Kamilkový čaj – Kamilka harmanček alebo rumanček je obľúbená liečivá rastlina používaná na rozličné zdravotné účely. Môže zlepšiť trávenie, upokojiť žalúdok a má protizápalové účinky. V kamilke sa nachádza flavonoid apigenín, ktorý pôsobí ako prírodné sedatívum a zmierňuje stres a stavy úzkosti. Keď máte cez deň zhon, urobte si šálok kamilkového čaju a hneď budete pokojnejší. Kamilkový čaj napomáha lepšiemu spánku a po kamilkovom čaji sa vám bude dobre zaspávať . Kamilky obsahujú zložky na riedenie krvi, ak beriete lieky na riedenie krvi, konzultujte užívanie kamiliek s lekárom. Inak sa kamilka považuje za veľmi bezpečnú rastlinu na užívanie dospelými i deťmi.

Smiech – Aj taká maličkosť ako smiech môže znížiť stres a zlepšiť náladu v priebehu pár sekúnd. Prečítajte si pár vtipov, pozrite komédiu alebo vtipné videá. Keď sa smejete zabudnete na trápenie, úzkosť a stres. Vďaka smiechu sa okysličujú pľúca, srdce, svaly a vylučujú sa endorfíny. Negatívne myšlienky vytvárajú chemickú reakciu, čím sa zvyšuje stres a zhoršuje imunita. Smiechom a pozitívnymi myšlienkami sa uvoľnujú neuropeptídy, ktoré pomáhajú bojovať so stresom i s chorobami. Vďaka smiechu zaženiete nielen stres ale budete sa cítiť celkovo lepšie.

Čokoláda – Vďaka moreplavcovi Krištofovi Columbusovi, ktorý priviezol z Ameriky kakaové bôby si dnes môžeme pochutnávať na čokoláde. Dobrá správa pre všetkých, ktorý ju obľubujú je, že jedením čokolády sa preukázateľne znižuje hladina stresu. Vedci vo Švajčiarsku skúmali dve skupiny ľudí, z ktorých ľudia v prvej skupine jedli 40 gramov čokolády denne a druhá skupina nejedla čokoládu vôbec. Počas prieskumu im bola kontrolovaná krv a po dvoch týždňoch mali ľudia v ‘čokoládovej‘ skupine nižšie hladiny stresových hormónov kortizolu a keracholamínu. Vďaka arginínu, dopamínu, fenyletylamínu a iným látkam má čokoláda má pozitívny vplyv na funkciu mozgu i na ľudský organizmus. Sami potvrdíte, že pri jedení čokolády sa cítite neopísateľne skvelo. Dajte si však pozor na nekvalitné čokolády a jedzte čokoládu aspoň z 50%-ným podielom kakaa.

Banány – Kedysi nedostatkový tovar, dnes však bežná súčasť regálov s ovocím v každom obchode, banány sú obľúbeným ovocím. Aj keď k nám banány prichádzajú z veľkých diaľok, zoženieme ich bez problémov kedykoľvek a kdekoľvek. Banány majú oproti inému ovociu veľký obsah draslíka, ktorý pomáha regulovať tlak krvi a tlkot srdca. V stresových situáciách pomôže zjedenie banánu, čím dodáte telu nielen draslík ale aj horčík, železo, vitamín C a B.

Losos – Losos obsahuje omega 3 mastné kyseliny, ktoré držia produkciu stresového hormónu kortizol pod kontrolou. Ak nemáte radi ryby, môžete si kúpiť kapsule s omega 3. Losos má však viacero pozitívnych účinkov na ľudský organizmus, odporúčame jesť aspoň raz do týždňa. Okrem redukcie stresu pôsobí losos vďaka niacínu a vitamínu B12 veľmi priaznivo na kardiovaskulárny systém.

Čierny čaj – V Anglicku je to najobľúbenejší druh čaju a angličania urobili výskum, kde zistili, že tento nápoj podporuje zníženie stresu. Štúdiu organizovala University College London. V tejto štúdii pili ľudia po dobu 6 týždňov 4 šálky čierneho čaju denne a po skončení mali títo ľudia nižšiu hladinu kortizolu v krvi keď boli vystavený stresovej situácii oproti skupine, ktorá pila náhražku čierneho čaju. Kortizol je hormón, ktorý produkujeme keď čelíme stresovým situáciám.  

Víno – Pravidelné pitie vína znižuje riziko srdcových chorôb, rakoviny a pôsobí proti stresu. Štúdie preukázali, že malé dávky (1 pohár) znižujú hladinu stresu. Vyše 400 vedeckých výskumov z celého sveta dokonca preukázalo, že ľudia, ktorí dlhodobo pijú víno sú zdravší ako abstinenti. Víno upokojuje nervy a napätie. Je to vďaka serotonínu, ktorý pôsobí upokojujúco, eliminuje  úzkosť a stres.  Okrem toho zlepšuje trávenie a znižuje zlý cholesterol. Keď máte stres v práci, vtedy neodporúčame piť víno avšak môžete si ho dopriať večer.

Cvičenie – Rôzne druhy cvičenia zaručene pomáhajú odbúrať stres. Skúste si po práci zabehať, zájsť do posilovne, urobiť si prechádzku alebo si ísť zaplávať. Stres a starosti sa vytratia ako mávnutím čarovného prútika a pomôžete aj svojej postave. Pravidelným cvičením sa budete aj v práci cítiť pokojnejšie a bez stresu. Joga, pilates a meditácie tiež pomáhajú znižovať hladinu stresu. Nájdite si pohybovú činnosť, ktorá vás bude baviť a snažte sa ju vykonávať aspoň raz – dva razy týždenne.

Kričanie – Stres a frustráciu zažil už azda každý. Našťastie aj kričak zvládne takmer každý. Naozaj to pomáha a keď ste frustrovaní či vystresovaní, skúste sa poriadne vykričať. Ideálna je na to nejaká lúka či pole pri ceste. Iba treba dať pozor aby ste nevystrašili kombajnistu či zberačov. Môžete skúsiť vykričať sa do vankúša a za pár sekúnd je po strese. Telo sa potrebuje zbaviť nazbieraného napätia a vykričanie sa je dobrá a rýchla forma zbavenia sa stresu.

Písanie – Veľmi dobrý spôsob zbavenia sa stresu je písanie. Aj keď málokto z nás bude známym spisovateľom, môžete skúsiť vyplaviť stres písaním poviedok, básní, rozprávok či románov. Skúste si večer urobiť pohodu, zažať lampu a písať vymyslený príbeh. Nech sú dej i postavy akokoľvek absurdné a nezmyselné píšte ďalej. Časom zistíte, že vám to pomáha zbaviť sa nielen stresu, ale zlepšíte si predstavivosť a ktovie, možno sa to bude páčiť a stane sa z vás vďaka stresu spisovateľ či spisovateľka.

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...