Pravidelný prísun potravy považujeme na Slovensku za normálny jav. Jeme niekoľkokrát denne a týždeň čo týždeň máme na jedálničku veľmi podobné jedlá. V mnohých dotazníkoch ľudia označujú ako najobľúbenejšie jedlá pizzu a len málokto odolá dobrej čokoláde. Vedci z University of Michigan zverejnili v US National Library of Medicine štúdiu o návykovosti jedla. Skúmali faktory, ktoré robia jedlo návykovým. Prvé miesta rebríčka najnávykovejších jedál obsadili spracované potraviny a na úplnom vrchole najnávykovejších jedál je pizza. Deväť z desiatich najnávykovejších jedál obsahuje množstvo tukov a rafinovaných sacharidov

V diéte sa často stretáte s jedlami, ktoré obsahujú veľa bielkovín. Bielkovinové jedlá sú dôležité na udržanie a vybudovanie svalov bez zbytočných tukov. Bielkoviny sú obzvlášť dôležité keď chcete nabrať svaly a pri športe a pri chudnutí pomáhajú proti atrofii (zmenšovaniu) svalov. Aby ste ľahšie zistili, ktoré jedlo obsahuje koľko bielkovín, prinášame prehľadnú tabuľku potravín s vyšším obsahom bielkovín.

Čítať ďalej...

Chudnutie nie je len o obmedzení tukov v strave. Chudnúť sa dá aj keď budeme jesť pomerne veľa tukov a to tak, že zo stravy úplne alebo čiastočne vylúčime sacharidy. Jedna z najznámejších diét založených na nízkom príjme sacharidov je ketogénna diéta. Telo bez prísunu sacharidov bude hľadať iný zdroj energie a siahne po tukoch. Tento stav sa odborne nazýva ketóza a telo pri nízkej hladine cukru v krvi začne vyrábať z mastných kyselín tzv. ketóny, ktorými nahrádza cukry. Ketogénna diéta sa nazýva aj keto diéta. Do ketózy sa telo dostane, ak za deň prijmete menej ako 50 gramov sacharidov. Ketózu využívajú mnohé diéty (napr. Atkinsova diéta, diéta South Beach), ktoré sa líšia množstvom príjmu sacharidov, bielkovín a tukov. Diéty založené na ketóze bývajú veľmi efektívne v spaľovaní tukov, majú však aj svoju odvrátenú stránku. O výhodách a nevýhodách ketogénnej diéty si môžete prečítať nižšie.

Glykemický index (GI) je stupnica od 0 po 100, ktorá zobrazuje potraviny podľa toho, akou rýchlosťou sa z nich vstrebáva cukor a ako rýchlo pôsobí na hladinu glukózy v krvi. Na stupnici GI nenájdete potraviny ako mäso, vajcia, syr, ktoré neobsahujú žiadne sacharidy. Za potraviny s vysokým GI sa považujú tie, ktoré majú GI väčší ako 71

Čítať ďalej...

Najnovšie články

Výhody teplovzdušnej ...

Chcete si udržať štíhlu líniu, ale nedokážete ...

Čo je to microneedling a ...

Mikroneedling (frakčná mikroihličková terapia) je ...

Letná cesta autom: 4 ...

Leto je časom dovoleniek, pohody pri mori, ale ...

Prírodné spôsoby ...

V našich záhradách sa nachádzajú rôzne druhy ...

Prečo je dôležité riešiť ...

Každý človek má iné príznaky toho, ako sa u neho ...

Veľké kusy nábytku sú ...

Úložného priestoru nie je nikdy dosť. Každý po ...

Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...