Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
Trpíte astigmatizmom? Poznáme riešenie, vďaka ktorému bude vaše videnie ostré -- "Vidíte skreslene alebo zahmlene? Pravdepodobne trpíte astigmatizmom, ktorého príznaky sú ..." -- 06. august 2017
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
5 tipov od dizajnérov, ako zariadiť reštauráciu nadčasovo a moderne -- " Hovorí sa, že úspech každej reštaurácie závisí od troch faktorov: dobré jedlo, dobrá ..." -- 21. november 2017
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016
Ako a prečo menia ľudia prácu -- "Nie je to tak dávno, keď bola stabilná, trvalá a jednoliata práca každodennou ..." -- 24. august 2017
Ako byť šťastný -- "Mnohí ľudia si kladú otázku ako byť šťastný, pritom žijú v slobodnej krajine s prístupom ..." -- 21. apríl 2017
Ako efektívne skladovať -- "Ak podnikáte, bude pre vás nevyhnutnosťou zariadiť si vlastné skladové priestory. Ak ..." -- 11. október 2016
Ako financovať vaše nové auto? -- "Mnohí vodiči hľadajú tú najlepšiu možnosť financovanie pri kúpe ich vozidla. Málokto má ..." -- 28. január 2017
Tags: zdravie  

Železo je minerál, ktorého hlavným cieľom je prenášať kyslík do celého tela, vytvárať červené krvinky a tiež slúži niekoľkým dôležitým telesným funkciám. Každá bunka v našom tele potrebuje pre správne fungovanie železo. Naše telo si železo nevie vytvoriť a treba ho dodávať v strave alebo doplnkoch výživy. Práve nedostatok železa je problémom u mnohých ľudí a jeho nedostatok má rôzne prejavy. Odporúčaný denný príjem železa je 18 mg. Telo dospelého človeka obsahuje približne 3 gramy železa, z ktorého približne 3/4 sú viazané v hemoglobíne.

Čítať ďalej...

Zinok je minerál, ktorý je nevyhnutný pre dobré zdravie. V našom tele je zinok je potrebný pre správne fungovanie viac ako 300 enzýmov a podieľa sa na mnohých dôležitých procesoch v našom tele (1). Zinok metabolizuje živiny, pomáha udržiavať imunitný systém a opravuje telesné tkanivá. Je taktiež potrebný pre správny vývin plodu v tele matky aj počas rastu a dospievania. Zaujímavosťou je, že zinok je potrebný aj pre správnu činnosť zmyslov ako je chuť a čuch.

Nedostatok zinku

Nedostatok zinku hrozí pri nevyváženej strave a najmä pri niektorých ochoreniach, ktoré vstrebávanie zinku negatívne ovplyvňujú, sú to najmä chronické zápalové ochorenia čriev, diabetes alebo atopický ekzém. Nedostatkom zinku sú ohrození tiež alkoholici. Prejavy nedostatku zinku sú popraskané ústne kútiky, únava, zle hojace sa rany, slabšie vnímanie chute a pachov a horšie videnie v šere. Pri nedostatku zinku sa spomaľuje rast detí. Ak sa často cítite unavení, je možné, že máte nedostatočný príjem zinku.

Na druhej strane sa dá zinkom aj predávkovať, čo sa prejavuje kovovou chuťou na jazyku, bolesťou hlavy, hnačkou, nevoľnosťou alebo zvracaním.

Denná odporúčaná dávka zinku pre zdravého dospelého človeka je 11 mg pre mužov a 8 mg pre ženy. Tehotné a dojčiace ženy potrebujú zinku o niečo viac cca rovnako ako muži, teda 11-12 mg denne. Pre deti do 4 rokov je odporúčaná dávka 7 mg zinku a pre staršie deti do 10 mg denne. Nedostatok zinku hrozí práve tehotným a dojčiacim ženám, ale aj starším ľuďom a deťom.

Zinok sa v tele neukladá a je potrebné ho pravidelne dopĺňať či už v potrave alebo v doplnkoch výživy. V tabuľke pod textom nájdete odpoveď na častú otázku, ktoré potraviny obsahujú zinok. Potraviny sú zoradené podľa podielu zinku v 100 gramoch. Všeobecne sa dá povedať, že zinok sa vyskytuje v potravinách bohatých na bielkoviny, najmä v hovädzom, bravčovom a hydinovom mäse, vajciach a morských plodoch. Úplne najväčší podiel zinku je v ustriciach, ktoré sa však v našich končinách vyskytujú na tanieri veľmi výnimočne. Potešujúci je zvýšený obsah zinku v čokoláde a v jednom pohári kakaa prijmete približne polovicu odporúčanej dennej dávky zinku. Druhú polovicu odporúčanej dennej dávky zinku si zabezpečíte napríklad zjedením 100 gramového steaku. Medzi potraviny obsahujúce zinok patria tiež obilniny, fazuľa, syry a orechy, ktoré však poskytujú zinok vo forme horšie prijateľnej pre ľudský organizmus.

V tabuľke nájdete zoznam vybraných potravín, ktoré majú vysoký obsah zinku.

Potravina (100 gramov)

Obsah miligramov zinka

ustrice

80

melónové semienka

10

horká čokoláda

9.5

jahňacina

8.7

tekvicové semienka

7.8

sezamové semienka

7.7

hríby

7.5

homár

7

kešu

5.4

ľanové semienka

5

vaječné žĺtka

5

hovädzia pečeň

4.3

hovädzie pečené, dusené

4.2

cícer

3.4

arašidy

3.3

morčacie mäso

3

fazuľa

2.8

hnedá ryža

2

krevety

1.35

hrach

1.22

cesnak

1.2

losos

0.65

špenát

0.53

Nie je nič nezvyčajné, ak sa rokmi naša telesná schránka opotrebuje natoľko, že začneme mať problémy s pohybom. Bolesti kĺbov vedia byť značne nepríjemné a znemožňujú nám užívať si chvíle s najdrahšími. Hovoriť by o tom vedeli nielen tí starší, ale každý, kto svoje kĺby a svaly nadmieru zaťažuje, napr. pri športovaní. Prírodný prípravok Jointastin Astaxanthin by preto nemal chýbať v našich lekárničkách.

Čítať ďalej...
Tags: kĺby  

Pravdepodobne ste už o nej počuli, možno ste ju už aj vyskúšali, ale naozaj viete všetko o jej účinkoch? Zdá sa, že práve micelárna voda je tým tajomným elixírom a pravým prostriedkom pri starostlivosti o pleť. Na prvý pohľad aj pocit vyzerá ako voda, no ako neskôr zistíte, od bežnej čistej vody má ďaleko. Prečo je micelárna voda taká dôležitá pre zdravú a čistú pleť?

Čítať ďalej...
Tags: koža  

Podkategórie

Liečenie vonkajších zdravotných problémov

Liečenie vnútorných zdravotných problémov.

Najnovšie články

Potraviny bohaté na ...

Železo je minerál, ktorého hlavným cieľom je ...

APGAR skóre novorodencov

Každá mamička sa s ním stretla a lekári po pôrode ...

Ako naplánovať a ...

Obdivujeme ich už z diaľky, radi sa do nich ...

Potraviny s vysokým ...

Zinok je minerál, ktorý je nevyhnutný pre dobré ...

Najlepšie letné ...

Konečne je tu leto - čas zábavy, dovoleniek, ...

Poistením vášho majetku ...

Leto sa nezadržateľne blíži a s ním aj čas ...

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...