Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
Trpíte astigmatizmom? Poznáme riešenie, vďaka ktorému bude vaše videnie ostré -- "Vidíte skreslene alebo zahmlene? Pravdepodobne trpíte astigmatizmom, ktorého príznaky sú ..." -- 06. august 2017
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
3 tipy pred kúpou dioptrických okuliarov -- "Diagnostikoval vám očný lekár dioptrie a predpísal vám nosiť okuliare? Úplne bežná vec, s ..." -- 02. apríl 2020
3 tipy, ktoré Vám pomôžu, aby ste zostali aktívni -- "Pre veľa ľudí je veľmi ťažké nájsť motiváciu na cvičenie, začatie diéty alebo na ..." -- 15. august 2019
5 spôsobov ako šetriť životné prostredie -- "Aj vás oslovila myšlienka ochrany životného prostredia? Ak patríte k nováčikom a neviete, ..." -- 04. marec 2019
5 tipov od dizajnérov, ako zariadiť reštauráciu nadčasovo a moderne -- " Hovorí sa, že úspech každej reštaurácie závisí od troch faktorov: dobré jedlo, dobrá ..." -- 21. november 2017
7 tipov, ako si nezničiť nové dioptrické okuliare -- "Kúpa nových dioptrických okuliarov nie je jednoduchá záležitosť. Jednak musíte do tejto ..." -- 22. august 2019
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016

Jarná únava, vyčerpanosť z letnej dovolenky, melancholický príchod jesene a náročné ukončenie roka... Máte pocit, že žijete presne v takomto začarovanom kruhu, a vôbec neviete, ako sa zbavíte dlhodobej únavy? Máme pre vás niekoľko tipov. Sú jednoduché, a znovunadobudnutie vaše stratenej životnej energie môžete začať práve týmito nenáročnými krokmi. Choďte na to postupne, veď viete, že ani Rím nepostavili za deň. 

 Zdravá strava nie je o rátaní kalórií 


V súčasnosti venujeme štíhlej línii oveľa viac pozornosti ako kedykoľvek predtým. Veľmi ľahko sa môže stať hocikomu, že hranicu medzi normálnou postavou a prehnanou chudosťou už prestane vnímať. Ešte častejšie sa stáva, že si priaznivci fit životného štýlu pomýlia nízkokalorickú stravu so zdravým jedálničkomDlhodobý kalorický deficit však nie je nič iné, než neustále odopieranie si energie a jej výdaj bez náhrady. Telo začne míňať svoje rezervy, a síce na začiatku sa to môže prejaviť iba ako strata nadbytočných kíl, z dlhodobého hľadiska sú diéty namáhavé a nezdravé.  


Namiesto drastického chudnutia a hladovania sa radšej vyberte po ceste naštartovania si metabolizmu výživovo hodnotnými jedlami. Jedzte veľa ovocia, zeleniny, semienok a strukovín. Keď sa vaše telo oddýchne po dlhodobom kalorickom deficite, odvďačí sa rozumným narábaním s energiou a dlho očakávanou vitalitou. Naučte sa orientovať sa v ponuke jedál podľa ich obsahu vitamínov, užitočné informácie nájdete napríklad na portáli ZdravyRecept.sk. 

Zázračné vitamíny skupiny B


Možno, že svoje stravovacie návyky nezmeníte zo dňa na deň. Prijímanie vitamínov popri zdravom jedle však v dnešnom svete naozaj nie je problém. Na výber máte rôzne kvalitné doplnky stravy. Porozmýšľajte o kúpe „béčiek 

 

O vitamínoch skupiny B sa hovorí, že slúžia ako motor biochemických procesov tela. Ich znížené množstvo v organizme môže spôsobiť nielen stratu energie, ale aj oveľa vážnejšie zdravotné problémy. Pri tejto diagnóze sa môžu objaviť napríklad kožné choroby, psychiatrické ochorenia a celkové zhoršenie imunity. S dlhodobou únavou sa najčastejšie spomína nedostatok vitamínu B12. Pozor by si mali dávať najmä ľudia, ktorí uprednostňujú vegánsku stravu. To však neznamená, že ak aj konzumujete živočíšne produkty, riziko jeho nedostatku vám nehrozí. Pokiaľ dlhšiu dobu pociťujete zdanlivo bezdôvodnú únavu, skúste sa stravovať pestrejšie a posilnite sa vitamínom B12 vo forme výživových doplnkov. 


Viete, čo je kyselina pantoténová? Za týmto čudným názvom sa skrýva vitamín B5, ktorý vám tiež môže pomôcť pri boji s únavou. Podieľa sa totiž na normálnom fungovaní „výroby“ energie v tele a prispieva k normálnej syntéze a metabolizmu niektorých hormónov vrátane vitamínu D (tiež dôležitý pri boji s únavou)Tieto fyzické procesy sú základom pri prevencii silnej vyčerpanosti a psychických problémov.  

Striedavá sprcha ako ten najlepší budík


Ráno začnite sprchou, ale nie obyčajnou. Striedajte studenú a teplú vodu, za takýto čerstvý štart nového dňa vám bude vďačný najmä váš krvný obeh. Budete mať pocit, že máte viac energie a na celodennú ospalosť môžete zabudnúť. Ak na studenú vodu nie ste zvyknutí, s týmto zvykom by ste mali začať ideálne počas letných mesiacov. Možno však patríte medzi odvážnejších dobrodruhov, a návyk striedavej sprchy si bez problémov vytvoríte počas jesene a zimy. 

Krátke prechádzky kedykoľvek a všade


Chôdza pôsobí blahodarne, už aj 5-minútový pohyb dokáže zmeniť vašu náladu a priaznivo vplývať na úroveň energie. Ráno, keď vstanete z postele, je ideálny čas na krátky telocvik. To isté platí aj cez deň, v práci. Ak máte možnosť, počas svojich páuz pokojne urobte zopár klikov alebo drepov. Ideálne by bolo, ak by ste si pohyb dopriali na čerstvom vzduchu. Skúste si niekedy pred svojou poobednou kávou dať jednu zdravotnú 10-minútovú prechádzku, budete sa cítiť čerstvo, a možno aj zabudnete na svoju neprekonateľnú túžbu po kofeíne. 

 

Vetrajte, vetrajte a opäť vetrajte

Ak nemáte možnosť ísť na prechádzku počas dňa, aj tak sa snažte svojmu organizmu dopriať prísun čerstvého vzduchu. V opačnom prípade vám hrozí pocit nepríjemnej vyčerpanosti, malátnosti a zníženie produktivity. Nedostatok kyslíka spôsobuje únavu. Priestor, v ktorom sa nachádzate, vetrajte každú hodinu, aby vydychovaný oxid uhličitý sa mohol nahradiť čerstvým vzduchom bohatým na kyslík. 

Zdroj fotiek: freepik.com 

Najnovšie články

Buďte hraví a venujte ...

Zdanlivo nepodstatné veci sú presne tie, ktoré ...

Rekonštrukcia kúpeľne. 5 ...

Rekonštrukcia kúpeľne vyžaduje trochu viac ...

Tipy, ako bojovať ...

Jarná únava, vyčerpanosť z letnej dovolenky, ...

Prečo je nočný odpočinok ...

Snažíte sa zdravo stravovať a pravidelne cvičíte? ...

Príznaky nákazy ...

Nákazu koronavírusom netreba podceňovať a aj keď ...

Prečo je výber matraca ...

  „Spánok lieči.“ Túto vetu môžete do určitej ...

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...