Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
Trpíte astigmatizmom? Poznáme riešenie, vďaka ktorému bude vaše videnie ostré -- "Vidíte skreslene alebo zahmlene? Pravdepodobne trpíte astigmatizmom, ktorého príznaky sú ..." -- 06. august 2017
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
3 tipy pred kúpou dioptrických okuliarov -- "Diagnostikoval vám očný lekár dioptrie a predpísal vám nosiť okuliare? Úplne bežná vec, s ..." -- 02. apríl 2020
3 tipy, ktoré Vám pomôžu, aby ste zostali aktívni -- "Pre veľa ľudí je veľmi ťažké nájsť motiváciu na cvičenie, začatie diéty alebo na ..." -- 15. august 2019
5 spôsobov ako šetriť životné prostredie -- "Aj vás oslovila myšlienka ochrany životného prostredia? Ak patríte k nováčikom a neviete, ..." -- 04. marec 2019
5 tipov od dizajnérov, ako zariadiť reštauráciu nadčasovo a moderne -- " Hovorí sa, že úspech každej reštaurácie závisí od troch faktorov: dobré jedlo, dobrá ..." -- 21. november 2017
7 tipov, ako si nezničiť nové dioptrické okuliare -- "Kúpa nových dioptrických okuliarov nie je jednoduchá záležitosť. Jednak musíte do tejto ..." -- 22. august 2019
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016

Keď sa hovorí o telesnom tuku, väčšina ľudí to spojí s nadváhou. Áno, keď niekto má v úmysle schudnúť alebo túži po vyrysovanejšej postave, bojuje s tukom. Títo ľudia sa sústreďujú na tie vrstvy, ktoré sa nachádzajú priamo pod kožou, čiŽe tie viditeľné. Ľahko ich dokážete aj nahmatať, stlačíte svoju kožu a medzi prstami držíte vrstvu podkožného tuku. Oveľa nebezpečnejší je ale ten, ktorý útočí nenápadne: viscelárny tuk.

Aj keď najväčšou motiváciou pri chudnutí býva estetické hľadisko, mali by ste myslieť v prvom rade na svoje zdravie. Pokiaľ porovnáme prítomnosť nadmerného množstva viscelárneho a podkožného tuku, ten prvý znamená väčší problém, a bojuje sa s ním oveľa ťažšie. Je tichým útočníkom, pretože na prvý pohľad je neviditeľný.

Čo je viscelárny tuk?

Viscelárny tuk sa nazýva aj ako „vnútrobušný“ alebo „medziorgánový“, a tieto pomenovania aj prezrádzajú jeho najfrekventovanejšie oblasti jeho výskytu. Hromadí sa v tele, ale neukladá sa pod kožou. Nachádza sa priamo okolo vnútorných orgánov. Ako taký neznamená žiadne zdravotné riziko, dokonca skôr jeho úplná neprítomnosť by sa považovala za problém. Viscelárny tuk totiž chráni vnútorné orgány ako taký obal.

Aké zdravotné problémy dokáže zapríčiniť?

Viscelárny tuk je nebezpečný vtedy, ak sa v organizme nachádza vo väčšom množstve, než je to potrebné. Zistiť to nie je úplne jednoduché, oporným bodom môže byť šírka pásu.

Celková hmotnosť viscelárneho tuku by nemala presiahnuť 10-15% telesnej váhy jedinca. Ak je toto číslo vyššie, skôr či neskôr zapríčiní vážne zdravotné ťažkosti. Najčastejšie ide o:

  • kŕčové žily kvôli silnému tlaku na nohy,
  • infarkt myokardu, pretože ak srdce sa nachádza vo vrstve tuku, jeho fungovanie je zoslabené, to potom môže mať aj fatálne následky,
  • onkologické ochorenia,
  • hormonálne problémy, poruchy metabolizmu,
  • obezita (nadváha),
  • diabetes (cukrovka).

Okrem vyššie spomenutých je však škála ochorení a zdravotných ťažkostí, žiaľ, oveľa širšia a „farebnejšia“. Aj keď by ste tento problém možno nespojili s duševnými poruchami, aj v tejto oblasti dokáže narobiť riadne šarapaty. Ľudia s nadmerným množstvom viscelárneho tuku v tele môžu trpieť depresiou. Ani rôzne sexuálne dysfunkcie nie sú zriedkavé, okrem toho, stále častejšie sa poukazuje na vyššiu pravdepodobnosť demencie pri nadváhe. Viscelárny tuk teda môže znemožniť plnohodnotné každodenné fungovanie človeka v bežnom živote.

Ako bojovať s viscelárnym tukom?

Dôležitosť správnej životosprávy nie je len prázdna fráza. Ak nežijete veľmi zdravo, mali by ste s tým začať čím skôr, aj keď nemáte problém s nadváhou, a uistili ste sa aj o tom, že množstvo viscelárneho tuku vo vašom organizme je v normálnom rozmedzí. Pestrá a pravidelná strava, dobrý spánok, pravidelný pohybredukcia stresu sú totiž najlepšie metódy prevencie rôznych (aj) vážnejších ochorení. Vrátane tých, ktoré sú spôsobené viscelárnym tukom.

Pri redukcii telesnej hmotnosti zabudnite na rôzne obmedzujúce diéty. Jedzte kvalitné potraviny, veľa ovocia a zeleniny, chudé mäso, čiže jedlo s vysokým obsahom vitamínov a živín. Ak by ste ani napriek tomu nechudli, znížte porcie. Potrebujete totiž prijať menej energie (kalórií), než ju počas dňa použijete. Vyhýbajte sa alkoholu, rafinovaným cukrom a nadmerne sprocesovanému jedlu.

Asi najväčším nepriateľom viscelárneho tuku je telesný pohyb. Nájdite si čas na pravidelné tréningy, napríklad na cyklistiku, plávanie, chôdzu, beh atď. Ak vám to na začiatku nepôjde, nezúfajte. Ak boj nevzdáte, po uplynutí niekoľkých týždňov bude pohyb súčasťou vášho bežného života, a ak náhodou vynecháte niektorý tréning, bude vám chýbať.

Zdroj fotiek: freepik.com, librestock.com

 

 

Najnovšie články

Buďte hraví a venujte ...

Zdanlivo nepodstatné veci sú presne tie, ktoré ...

Rekonštrukcia kúpeľne. 5 ...

Rekonštrukcia kúpeľne vyžaduje trochu viac ...

Tipy, ako bojovať ...

Jarná únava, vyčerpanosť z letnej dovolenky, ...

Prečo je nočný odpočinok ...

Snažíte sa zdravo stravovať a pravidelne cvičíte? ...

Príznaky nákazy ...

Nákazu koronavírusom netreba podceňovať a aj keď ...

Prečo je výber matraca ...

  „Spánok lieči.“ Túto vetu môžete do určitej ...

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...