Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
Trpíte astigmatizmom? Poznáme riešenie, vďaka ktorému bude vaše videnie ostré -- "Vidíte skreslene alebo zahmlene? Pravdepodobne trpíte astigmatizmom, ktorého príznaky sú ..." -- 06. august 2017
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
5 tipov od dizajnérov, ako zariadiť reštauráciu nadčasovo a moderne -- " Hovorí sa, že úspech každej reštaurácie závisí od troch faktorov: dobré jedlo, dobrá ..." -- 21. november 2017
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016
Ako a prečo menia ľudia prácu -- "Nie je to tak dávno, keď bola stabilná, trvalá a jednoliata práca každodennou ..." -- 24. august 2017
Ako byť šťastný -- "Mnohí ľudia si kladú otázku ako byť šťastný, pritom žijú v slobodnej krajine s prístupom ..." -- 21. apríl 2017
Ako efektívne skladovať -- "Ak podnikáte, bude pre vás nevyhnutnosťou zariadiť si vlastné skladové priestory. Ak ..." -- 11. október 2016
Ako financovať vaše nové auto? -- "Mnohí vodiči hľadajú tú najlepšiu možnosť financovanie pri kúpe ich vozidla. Málokto má ..." -- 28. január 2017
Tags: bolesť  
bolest krizov

Bolesť krížov je v dnešných časoch veľmi rozšírený problém a môže za to najmä málo pohybu a sedavé zamestnanie. Milióny ľudí trápi aj v tomto momente bolesť krížov a takmer každý z nás ju niekedy v živote zažije. Či už ste dvihli niečo ťažké nesprávnou technikou alebo trpíte artritídou, zbaviť sa bolesti krížov určitý čas trvá (často aj niekoľko mesiacov). Žiaľ neexistuje presný spôsob, ktorý by uľavil od tejto nepríjemnej bolesti. Najlepší spôsob v boji proti bolesti krížov je venovať viac času fyzickej aktivite v kombinácii so správnym sedením za počítačom. Bolesti v krížoch sa dodržiavaním určitých zásad dá spoľahlivo zbaviť, chce to len trpezlivosť a čas. V niektorých prípadoch môže byť bolesť krížov spôsobená stresom, zápalom obličiek, močových ciest, gynekologickými zápalmi, nedostatkom minerálov či prekonanou traumou. Dôležité je tiež chrbát príliš nepreťažovať. Ak vás chrbát bolí až príliš aj keď ležíte alebo máte ťažkosti postaviť sa na nohy, vtedy by ste mali ihneď vyhľadať lekára. Nasledovné spôsoby môžu pomôcť zbaviť sa bolesti v krížoch.

Pohyb – Veľmi dôležitý pri bolestiach krížov je pohyb. Samozrejme to neznamená, že keď vás veľmi bolia kríže máte ísť behať alebo do fitness centra. Keď sú bolesti menšie a cítite sa lepšie, je dobré ísť si zaplávať, bicyklovať alebo sa ísť trocha prejsť. Pohyb je dôležitý, najmä ak máte sedavé zamestnanie. Ak máte nadváhu, pohyb by sa mal stať dennou súčasťou vášho života, pretože problémy s krížmi môžu byť spôsobené aj nadváhou. Ak ste v minulosti nešportovali, začnite postupne a zľahka. Pri začiatkoch je dobré zaplatiť si skúseného osobného trénera, ktorý vám poradí ako správne cvičiť a ako sa stravovať.

Strečing – Pri sedavej práci v kancelárii sa snažte aspoň dva razy za hodinu postaviť, prejsť sa a ponaťahovať telo. Strečing je vynikajúci na natiahnutie svalov chrbta, rúk aj nôh. Pri bolestiach krížov je dôležité naťahovať najmä hamstringy a chrbát. Strečing hamstringov je jednoduchý a stačí sa zo stoja so pomaly dlaňami blížiť k chodidlám a držať nohy vystreté. Niekto sa bez problémov dotkne aj zeme, iný dočiahne ledva ku kolenám. Na internete je množstvo cvikov pre spodný chrbát a mnohé sa dajú praktikovať aj v kancelárii alebo aspoň ráno pred prácou a večer po práci.

Joga – V súvislosti so strečingom je joga vynikajúca na zbavenie sa bolestí krížov. Samozrejme pri silnej bolesti krížov by ste jogu nemali cvičiť, ale ak vás kríže len ‘pobolievajú‘, joga je dobrý nápad. Ak jogu vykonávate pod dohľadom inštruktora, sú polohy jogy bezpečné a nemusíte sa báť, že by ste si chrbát poškodili ešte viac. Vďaka joge budú vaše svaly flexibilnejšie, silnejšie a vy sa budete cítiť oveľa lepšie. Pred začiatkom cvičenia jogy odporúčame konzultovať váš zdravotný stav s lekárom. Veľmi dobré cviky na zdravú chrbticu sú zobrazené v nasledovnom videu. Stačí 20 minút denne.

Cvik ‘Statické sedenie‘ – Cvik statické sedenie, je vlastne ležanie s chrbátom na zemi s nohami na stoličke a z boku to vyzerá ako keby ste sedeli ale o 90° prevrátene dozadu. Ľahnite si na zem, nohy dajte do pravého uhla a položte ich na stoličku alebo podperu. Ruky položte voľne vedľa tela. Dýchajte do brucha a vydržte do 10 minút. Kríže si odpočinú a pocítite úľavu.

Mačací chrbát – Tento cvik je nám známy už zo základnej školy a je dobré si ho pripomenúť, pretože je to vynikajúci cvik pri problémoch s chrbticou. Väčšinu z nás trápia bolesti chrbta najmä z dlhého sedenia. Je dobré aspoň na minútu každý večer cvičiť mačací chrbát, vďaka čomu sa chrbtica uvoľní. Pri cvičení majte ruky vystreté, dlane na zemi pod ramenami. Kolená sú o niečo viac vzadu ako boky. Pri cvičení kľačíte na kolenách a chrbát s výdychom pomaličky hrbíte, v hornej polohe chvíľu vydržte a s nádychom prehýbajte chrbát dolu. Cvik vykonávajte veľmi pomaly a opakujte 5-krát.

Inverzná terapia - Chrbát nás často bolí z dlhodobého sedenia či preťažovania. Pomôcť by mohla takzvaná inverzná terapia, kedy sa záťaž chrbta obráti opačne. Inverzná terapia sa vykonáva na inverznej lavici, na ktorú si pripevníte telo a otočíte sa dolu hlavou. Tým sa zníži tlak na chrbticu a tým sa uľaví nielen krížom, ale celej chrbtici. Podobná terapia sa používala už v starovekom Grécku, kedy lekári priviazali pacienta k rebríku a otočili dolu hlavou. Inverzná terapia nie je vhodná pre tehotné ženy a ľudí s problémami so srdcom a cievami.

Termoterapia – Teplo pomáha na akútnu bolesť krížov azda najlepšie. Termoterapia alebo terapia teplom znamená prikladanie teplých vankúšikov a hrejivých zábalov na boľavé kríže, masáže hrejivými masťami alebo kúpanie sa v teplej vode. Pomocou tepla sa dá zmierniť aj choroba nazývaná reumatoidná artritída. Pôsobením tepla sa znižuje stuhnutosť kĺbov, zmierňuje bolesť, svalové kŕče a pôsobí protizápalovo. Vďaka teplu priloženému k boľavým krížom sa zvyšuje prietok krvi, ktorá dodáva viac živín do postihnutej oblasti a tým sa urýchľuje hojenie.

Ľad – Dlhodobých problémov s bolesťami krížov vás ľad nezbaví, ale je výborný prvých 24 až 48 hodín potom, čo pocítite bolesť krížov. Ľad prikladajte na poranenú oblasť maximálne po dobu 20 minút. Opakujte aspoň 3-krát denne, počas prvých dní aj každé 2-3 hodiny. Vďaka ľadu sa zbavíte opuchnutia a zápalu a tiež prvotnej bolesti krížov. Ak nemáte po ruke ľad, môžete namočiť uterák do vody, vyžmýkajte, vložte do igelitovej tašky a do chladničky na 15 minút. Potom vytiahnite uterák z tašky a priložte na kríže. Použiť tiež môžete mrazenú zeleninu zabalenú v uteráku.

Najnovšie články

Rok 2018 a jedálne ...

Rok 2018 sa nezadržateľne blíži a s jeho ...

Do Turecka za ...

Na dovolenku môžete vycestovať kedykoľvek počas ...

Pomáha žraločia ...

Či už sa venujete nejakému športu alebo nie, ...

Na čo by ste sa mali ...

Aj vy máte dilemu, ako zariadiť vašu kuchyňu, ...

Black Friday Slovensko ...

Najlepší deň v roku pre nákupných maniakov – ...

Nakupujete veľa? Vďaka ...

Dá sa kúpiť všetko, čo potrebujete a zároveň ...

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...