Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
Trpíte astigmatizmom? Poznáme riešenie, vďaka ktorému bude vaše videnie ostré -- "Vidíte skreslene alebo zahmlene? Pravdepodobne trpíte astigmatizmom, ktorého príznaky sú ..." -- 06. august 2017
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
5 tipov od dizajnérov, ako zariadiť reštauráciu nadčasovo a moderne -- " Hovorí sa, že úspech každej reštaurácie závisí od troch faktorov: dobré jedlo, dobrá ..." -- 21. november 2017
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016
Ako a prečo menia ľudia prácu -- "Nie je to tak dávno, keď bola stabilná, trvalá a jednoliata práca každodennou ..." -- 24. august 2017
Ako byť šťastný -- "Mnohí ľudia si kladú otázku ako byť šťastný, pritom žijú v slobodnej krajine s prístupom ..." -- 21. apríl 2017
Ako efektívne skladovať -- "Ak podnikáte, bude pre vás nevyhnutnosťou zariadiť si vlastné skladové priestory. Ak ..." -- 11. október 2016
Ako financovať vaše nové auto? -- "Mnohí vodiči hľadajú tú najlepšiu možnosť financovanie pri kúpe ich vozidla. Málokto má ..." -- 28. január 2017
nespavost

Väčšina ľudí má či v určitom období života bude mať skúsenosť s nespavosťou. Je to nepríjemná skúsenosť, ktorá oberá človeka o energiu počas následujúceho dňa. Trpí ňou okolo 30 percent populácie a s vekom trpí nespavosťou ešte väčšie percento ľudí. Nespavosti sa dá rýchlo a ľahko zbaviť liekmi. Nespavosť je často spôsobená stresom, rodinnými problémami alebo to môže byť zdravotný problém. Nespavosť sa delí na 3 druhy: 

   - prechodná - trvá od niekoľkých dní do pár týždňov
   - akútna (krátkodobá) - trvá niekoľko týždňov
   - chronická - pretrváva mesiace až roky a býva pôsobená zdravotným problémom

Tipy na zbavenie sa nespavosti:

Zbavte sa stresu – veľmi často majú problémy so spánkom ľudia, ktorí majú cez deň stres. Dnes je ťažké vyhnúť sa stresu, a preto je dôležité pravidelne sa stresu zbavovať. Najlepšie je ísť si zabehať pár hodín pred spánkom, zacvičiť si aerobik, alebo aspoň zájsť na prechádzku. Skúste si tesne pred spánkom vyčistiť myseľ relaxáciou s hlbokým dýchaním a meditáciou.

Upracte spálňu – Spálňa by mala byť miestom, kde človek spí a nemala by v nej byť pracovňa, posilovňa, domáce kino a iné podobné kombinácie. Mali by ste si spálňu upraviť pre čo najpohodlnejší, ničím nerušený spánok. Ak vám nedá spať ruch z ulice, namontujte vonkajšie žalúzie na okno. Nemajte veľa vecí na nočnom stolíku a prehodené veci uložte do skrine. Skúste si premiestniť posteľ, možno aj taká zmena pomôže vášmu lepšiemu spánku. Hluk, svetlo a teplo taktiež narušujú spánok.

Urobte si spánkový denník – Choďte spať pravidelne v ten istý čas každý večer a každé ráno vstávajte tiež v tú istú hodinu. Ak sa vám drieme počas dňa, choďte sa prejsť, zabehajte si alebo si zacvičte. Ak sa naučíte chodiť spať v ten istý čas každý deň, telo si na to navykne a po čase budete zaspávať bez problémov. Dôležité je vyhnúť sa zdriemnutiam počas dňa. Ideálny čas na spánok je 22:00 a čas na vstávanie 6:00 hod. Nespite viac ako 8 hodín denne a ešte viac vám pomôže spať 6 - 7 hodín aj keď sa ráno zobudíte unavení. Po čase si vaše telo zvykne a budete spať celú noc a ráno budete vstávať vyspaní.

Vyhnite sa pozeraniu televízie – televízia ako aj počítače vás vizuálne stimulujú. Pred spaním by ste mali ukľudniť vašu myseľ a miesto pozerania televízie si čítajte radšej knihu. Hodinu pred spánkom sa venujte sebe. Ak vás čaká na druhý deň práca, snažte sa ňu nemyslieť a dajte mysli odpočinok.

Pozor na kofeín – Ak si neviete predstaviť ráno bez šálky kávy, tak si ju kľudne doprajte. Pozor však na kofeín minimálne 6 hodín pred spaním. A kofeín to nie je len káva, ale nachádza sa aj v horkej čokoláde, energy drinkoch, kofole a čaji. Kofeín pôsobí opačne ako adenozín a zvyšuje bdelosť a pozornosť. Adenozín je látka prirodzene sa vyskytujúca v organizme a vyvoláva ospalosť. Pred spaním si urobte radšej čaj z medovky.

Medovka lekárska – Medovka je voňavá bylinka s príjemnou citrónovou vôňou. Čaj z jednej čajovej lyžičky sušenej medovky pred spaním nechajte vyluhovať 10 minút a uvidíte aké zázraky dokáže táto bylinka s vaším spánkom. Medovka má dobré účinky na nervovú sústavu a pomôže aj keď ste v strese. Medovku môžte kľudne pestovať aj v byte v kvetináči.

Mantram – mantra alebo mantram je technika opakovania si v mysli stále dokola určitých slabík, slov alebo viet. Toto pomáha odbúrať negatívny stres a sústrediť myšlienky len na opakovanie. Táto technika je vhodná najmä pre ľudí s nekľudnou mysľou, ktorí neustále myslia na prácu či iné aktivity a znemožňuje im sústrediť sa na relaxáciu a zaspávanie. Ak sa vaša myseľ sústredí na opakovanie určitých slov či viet, zmeníte tok myšlienok zo starostí a úzkosti len na opakovanie. Táto technika, aj keď sa zdá byť dosť čudná, môže vyriešiť problémy s nespavosťou a nepokojnou mysľou. Ak sa pri opakovaní určitej vety vaša myseľ odpúta späť k iným myšlienkam, jednoducho sa vráťte naspäť k opakovaniu. Skúste to a budete prekvapení z výsledku.

Lieky na spanie - ako poslednú možnosť na zbavenie sa nespavosti odporúčame návštevu lekára, ktorý vám pravdepodobne predpíše lieky na spanie. Mnohé takéto lieky sa dajú kúpiť v lekárni aj bez receptu avšak niektoré z nich bývajú návykové a po ich vysadení môžete mať so spánkom ešte väčší problém ako pred začiatkom ich užívania.

Najnovšie články

Výhody látkových plienok ...

Čím ďalej viac mamičiek uprednostňuje látkové ...

Black Friday Slovensko ...

Najlepší deň v roku pre nákupných maniakov – ...

Laktózová intolerancia - ...

Množstvo ľudí dnes trápi laktózová intolerancia, ...

Ako sa zbaviť zápachu ...

Je to problém najmä športovo aktívnych ľudí, ...

Účty pre deti a mladých ...

Nový školský rok je už v plnom prúde a vaše ...

Krátkodobé cestovné ...

Vinobranie, tradičné jarmoky, výpredajové akcie ...

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...