Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
Trpíte astigmatizmom? Poznáme riešenie, vďaka ktorému bude vaše videnie ostré -- "Vidíte skreslene alebo zahmlene? Pravdepodobne trpíte astigmatizmom, ktorého príznaky sú ..." -- 06. august 2017
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
5 tipov od dizajnérov, ako zariadiť reštauráciu nadčasovo a moderne -- " Hovorí sa, že úspech každej reštaurácie závisí od troch faktorov: dobré jedlo, dobrá ..." -- 21. november 2017
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016
Ako a prečo menia ľudia prácu -- "Nie je to tak dávno, keď bola stabilná, trvalá a jednoliata práca každodennou ..." -- 24. august 2017
Ako byť šťastný -- "Mnohí ľudia si kladú otázku ako byť šťastný, pritom žijú v slobodnej krajine s prístupom ..." -- 21. apríl 2017
Ako efektívne skladovať -- "Ak podnikáte, bude pre vás nevyhnutnosťou zariadiť si vlastné skladové priestory. Ak ..." -- 11. október 2016
Ako financovať vaše nové auto? -- "Mnohí vodiči hľadajú tú najlepšiu možnosť financovanie pri kúpe ich vozidla. Málokto má ..." -- 28. január 2017
orechy

Denne sme zaplavovaní veľkým množstvom informácií v škole, v práci, z internetu, televízie a tlače. Veľa z týchto informácií je bezcenných, ale niektoré by ste si radi zapamätali na neskoršie použitie. Existuje množstvo techník na zlepšenie pamäte a pomôcť vám môže aj správna strava. Pamäť však treba pravidelne trénovať, aby sa vám zlepšovala, alebo aspoň udržiavala v kondícii. Ľudia majú problémy s pamäťou najmä z dvoch dôvodov. Prvý z nich je, že nevedia kontrolovať informácie, ktoré prijímajú. Druhý dôvod zlej pamäte je, že sa ľudia o telo a myseľ nestarajú tak ako by mali. Pamäť sa dá trénovať a posilňovať tak isto ako svaly. Prinášame vám pár tipov, ktoré by vám mali pomôcť na zlepšenie pamäte.

Vlašské orechy – Tiež sa vám rozlusknuté vlašské orechy podobajú na mozog? Niečo na tom teda bude, že tieto orechy pomáhajú na zlepšenie pamäte. Vlašské orechy obsahujú veľa antioxidantov, alfa-linoleovú kyselinu i omega 3 mastné kyseliny, ktoré podporujú správne fungovanie mozgu. Práve vlašské orechy majú najviac omega 3 mastných kyselín spomedzi všetkých druhov orechov.

Cvičenie pamäte – cvičte si pamäť rôznymi krížovkami, logickými hádankami, učte sa cudzí jazyk alebo hrajte pexeso. Pamäť však treba cvičiť pravidelne, vtedy dosiahnete najlepšie výsledky. Keď sa učíte cudzí jazyk, nesnažte sa učiť jednotlivé slovíčka, ale ich použitie vo vete. Keď si chcete zapamätať určitú informáciu, je dobré využiť viac zmyslov, teda informáciu si napíšte, prečítajte, povedzte nahlas a zopakujte. Po niekoľkých minútach si informáciu zopakujte znova, po hodine znova, po troch hodinách znova a za šesť hodín opäť. Tento postup môžete zopakovať ešte raz a tým si informáciu zapamätáte na dlhú dobu. 

Nepamätajte si informácie, ktoré môžete vyhľadať. Albert Einstein

Ginkgo Biloba – liečivé účinky ginkga poznali Číňania už pred 5000 rokmi, keď už vtedy používali ginkgo na zlepšenie pamäti, sústredenia a bolesti hlavy. Niektoré moderné výskumy ukázali, že ginkgo chráni pred voľnými radikálmi pri Alzheimerovej chorobe a tiež chráni pred arteriosklerózou , infarktom myokardu a mozgovou príhodou. Avšak jedna štúdia na vyše 3000 dobrovoľníkoch zistila, že ginkgo nemá účinok proti Alzheimerovej chorobe. Nič to nemení na tom, že vďaka ginkgu sa zlepšuje prúdenie krvi do mozgu a tým aj viac kyslíka, čo môže pomôcť lepšej pamäti.

Glukóza – glukozá vzniká štiepením väčšiny zložitých sacharidov a pri správnej výžive jej prijmeme dostatok. Ak sa však cítite unavený či potrebujeme sa učiť alebo pracovať dlho do noci, príde vhod rychlá energia. Nie je však dobré siahať po sladkostiach, ktoré narobia viac škody ako úžitku. Namiesto toho si dajte ovsené vločky, ryžu, cestoviny či celozrnné pečivo.

Ryby – Niektoré ryby ako pstruh, sardinky, makrela či losos môžu podľa vedcov zlepšiť vašu pamäť. Ideálne jesť ryby dvakrát týždenne. Štúdie ukázali, že omega-3 mastné kyseliny v morských rybách a morských plodoch (krevety) môžu zlepšiť pamäť o 10-15%. Výskum v Nórsku zistil, že starší ľudia, ktorí jedli raz za týždeň ryby mali za pol roka lepšie výsledky ako na začiatku. Ryby sú dôležité hlavne pre starších ľudí na udržanie dobrej pamäte a celkovej kondície mozgu.

Rozmarín – v domácnostiach sa rozmarín vyskytuje dnes takmer bežne a koho by napadlo, že vôňa rozmarínu pomáha na zlepšenie pamäte. Vedci z univerzity v Northumbrii urobili výskum jedna polovica ľudí strávila určitý čas v miestnosti s rozmarínovou vôňou a druhá polovica v miestnosti bez vône. Potom boli obe skupiny testované na pamäť a oveľa lepšie z toho vyšla skupina z miestnosti navoňanej rozmarínom. Už Shakespeare v diele Hamlet napísal, že rozmarín je dobrý na pamäť. Výborne pomáha aromaterapia rozmarínovým olejom.

Najnovšie články

Najlepšie letné ...

Konečne je tu leto - čas zábavy, dovoleniek, ...

Poistením vášho majetku ...

Leto sa nezadržateľne blíži a s ním aj čas ...

Jointastin Astaxanthin ...

Nie je nič nezvyčajné, ak sa rokmi naša telesná ...

Micelárna voda – čo to ...

Pravdepodobne ste už o nej počuli, možno ste ju ...

Odstránenie škrabancov ...

Sklenené predmety v domácnosti ako poháre, vázy ...

Metóda LASEK - moderná ...

Veľa ľudí v dnešnej dobe trpí určitou refrakčnou ...

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...