Novinky:
Tipy na ľahké učenie sa -- "Za život, teda hlavne za jeho prvú polovicu či tretinu, sa učíme veľa nových vecí. Už od ..." -- 21. október 2016
Trpíte astigmatizmom? Poznáme riešenie, vďaka ktorému bude vaše videnie ostré -- "Vidíte skreslene alebo zahmlene? Pravdepodobne trpíte astigmatizmom, ktorého príznaky sú ..." -- 06. august 2017
11 tipov na posilnenie imunity -- "Dobrý imunitný systém znamená menej zdravotných problémov. Naše telo je denne vystavené ..." -- 15. október 2016
3 tipy pred kúpou dioptrických okuliarov -- "Diagnostikoval vám očný lekár dioptrie a predpísal vám nosiť okuliare? Úplne bežná vec, s ..." -- 02. apríl 2020
3 tipy, ktoré Vám pomôžu, aby ste zostali aktívni -- "Pre veľa ľudí je veľmi ťažké nájsť motiváciu na cvičenie, začatie diéty alebo na ..." -- 15. august 2019
5 spôsobov ako šetriť životné prostredie -- "Aj vás oslovila myšlienka ochrany životného prostredia? Ak patríte k nováčikom a neviete, ..." -- 04. marec 2019
5 tipov od dizajnérov, ako zariadiť reštauráciu nadčasovo a moderne -- " Hovorí sa, že úspech každej reštaurácie závisí od troch faktorov: dobré jedlo, dobrá ..." -- 21. november 2017
7 tipov, ako si nezničiť nové dioptrické okuliare -- "Kúpa nových dioptrických okuliarov nie je jednoduchá záležitosť. Jednak musíte do tejto ..." -- 22. august 2019
Aj nové tepelné čerpadlo potrebuje pravidelný servis -- "Vykurovacia sezóna na Slovensku trvá od septembra do júna. Zhruba 5 mesiacov v roku ..." -- 05. február 2017
Aké diéty naozaj pomôžu? -- "Neviete, ale chceli by ste vedieť? Tak neváhajte a pokračujte v čítaní. Pokiaľ chcete ..." -- 09. november 2016

Niektoré ženy vyzerajú pár týždňov po pôrode ešte lepšie ako keď neboli tehotné. Iné majú zasa problém zhodiť čo i len kilogram a ešte mesiace po pôrode majú kilá navyše a tehotenské bruško. Ak patríte do druhej skupiny, je tento článok pre vás. Keď sa staráte o malé bábätko, nemáte ani pomyslenie na diéty či cvičenie, ale určite chceli by ste schudnúť. Prvých 6 týždňov po pôrode neriešte svoju postavu a sústreďte sa na vaše dieťatko (nezabúdajte však na muža J). Cez deň by si každá z vás mala nájsť pár minút pre seba. Práve tých pár minút dokáže robiť zázraky. Treba však začať postupne. Schudnutie na pôvodnú hmotnosť môže trvať mesiace. Ak ste mali nadváhu ešte pred otehotnením, dostať sa na pôvodnú hmotnosť môže trvať aj vyše roka.

Diéta po pôrode

Po pôrode v žiadnom prípade neskúšajte žiadne diéty, ale základom je vyvážená strava. To znamená strava bohatá na živiny, minerály a vitamíny. Najmä ak kojíte, budete si musieť dať obzvlášť dobrý pozor na to čo jete. Už to nie ste len vy, ale aj vaše dieťa, ktoré dostáva také živiny, ktoré zjete vy. Prijímajte dostatok vápnika 5 krát denne, celozrnných cestovín a pečiva, ovocia a surovej alebo nad parou pripravenej zeleniny. Nevynechávajte chudé mäso, ryby a dobrým zdrojom bielkovín sú vajíčka. Ak kojíte, pravdepodobne sa vám bude dariť s chudnutím viac ako ženám, ktoré nekoja. Produkcia mlieka spáli okolo 500 kalórií denne. Ak však nekojíte, taktiež potrebujete do seba dostať jedlo bohaté na výživné látky. Nikdy preto neskúšajte žiadne diéty, ale jedzte zdravo a neprejedajte sa. Pite veľa vody, môže sa tým zrýchliť váš metabolizmus. Pri kojení myslite na to, že tým strácate veľa tekutín, ktoré treba doplniť.

Cvičenie po pôrode

S cvičením po pôrode by ste to nemali preháňať. Vôbec nerozmýšľajte na posilovňou či aerobikom. Mnohým stačí ako aeróbna aktivita kočíkovanie.  Pol hodina kočíkovanie denne spáli okolo 150 kalórií, čo je za týždeň vyše 1000 kalórií. A to nehovoríme koľko kalórií spálite dvíhaním dieťaťa, upratovaním hračiek či chodením sa dieťaťom, keď začne liezť. Zabudnite na fotky chudých celebrít pár týždňov po pôrode a robte to, na čo sa cítite. Ak budete mať chuť a nájdete si čas, môžete skúšať robiť pár cvikov na brucho po 10-15 opakovaní dvakrát týždenne. Keď chcete viac, dvíhajte konzervy s kukuricou v každej ruke jednu. Veľmi dobrý nástroj je fitlopta, na ktorej sa dajú robiť rôzne cviky. Vhodnými cvičeniami sú jóga a pilates, vďaka ktorým sa zlepší vaša ohybnosť a sila. Čím bude vaše dieťa väčšie tým viac budete potrebovať najmä silné ruky, brucho a chrbát, zamerajte sa najmä na tieto partie. Je však zaujímavé, že ako dieťa priberá na hmotnosti, vy to ani nespozorujete a zrazu dvíhate 10 či 15 kilové dieťa bez väčších problémov.

Plávanie je pre vás ako stvorené. Nielen preto, že na chvíľu prenecháte dieťa mužovi alebo mame, ale najmä pre vaše svaly a postavu. Pri plávaní sa uvoľní vaše telo a budete sa cítiť o desiatky kíl ľahšia. Plávaním odbúrate stres a aspoň chvíľu zabudnete na starosti a prebaľovanie. Ten príjemný pocit po plávaní, keď sa tešíte na svoje dieťa je nenahraditeľný.

Tancovanie môže byť tiež alternatíva, najmä ak rada tancujete. Pustite si doma obľúbenú hudbu, zoberte do náručia dieťa a spolu tancujte. Hudbu však príliš ‘nevypeckujte’, pretože detský sluch je príliš citlivý. Pri takomto tanci sa zabavíte nielen vy, ale aj vaše dieťa a ani si neuvedomíte ako strácate kalórie.

Čiže netreba diétovať, treba sa stravovať racionálne a s pohybovými aktivitami to netreba preháňať a ako bude dieťa rásť, kilá pôjdu dolu.

Najnovšie články

Správny výber ponorného ...

Hľadáte vhodné ponorné čerpadlo, čo bude vašu ...

Ako zistiť či je mäso ...

V lete je grilovacia sezóna v plnom prúde a mnohí ...

Ako účinne predísť ...

Považujete svoje vlasy za poškodené a v ...

Ako remagnetizovať magnet

Občas sa stane, že magnet stratí väčšiu či menšiu ...

3 tipy pred kúpou ...

Diagnostikoval vám očný lekár dioptrie a ...

Nástrahy črevnej virózy ...

Gastroenteritída je zápal žalúdka a čriev, ktorý ...

  • Prev
  • Partneri
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Používaním stránky Copomoze.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality obsahu. Viac informácií...